Nowi Tropiciele kl.1 podręcznik cz.2 Edukacja wczesnoszkolna / podręcznik dotacyjny  Zobacz większe

Nowi Tropiciele kl.1 podręcznik cz.2 Edukacja wczesnoszkolna / podręcznik dotacyjny

Dodaj do listy życzeń

978-83-02-16609-9

Wysyłka w ciągu 48 godzin

Nowy

Tropiciele to cykl podręczników do klas 1–3 przygotowany z myślą o dziecku rozpoczynającym edukację szkolną w wieku siedmiu lat, a także o klasach z uczniami o zróżnicowanym poziomie gotowości szkolnej. To także cykl dla dzieci, które lubią samodzielnie dochodzić do wiedzy, konstruować ją poprzez doświadczenie.
Głównym zadaniem pakietu jest dost...

Więcej szczegółów

ISBN 978-83-02-16609-9
Autorzy Praca Zbiorowa
Liczba stron 102
Rok wydania 2017
Wydawnictwo WSIP
Seria wydawnicza NOWI TROPICIELE
Oprawa Miękka
Tropiciele to cykl podręczników do klas 1–3 przygotowany z myślą o dziecku rozpoczynającym edukację szkolną w wieku siedmiu lat, a także o klasach z uczniami o zróżnicowanym poziomie gotowości szkolnej. To także cykl dla dzieci, które lubią samodzielnie dochodzić do wiedzy, konstruować ją poprzez doświadczenie.
Głównym zadaniem pakietu jest dostosowany do predyspozycji siedmiolatka jego rozwój poznawczy – przez naukę pisania i czytania ze zrozumieniem oraz podstaw matematyki i myślenia matematycznego, wypracowywanie elementarnych umiejętności prowadzących do zdrowego i bezpiecznego życia, przyswajanie podstaw wychowania patriotycznego i społecznego oraz uczestnictwa w kulturze, a także kształtowanie postaw twórczych i samodzielnego myślenia. Rozwój poznawczy siedmiolatków, na który położono najsilniejszy akcent w serii Tropiciele, wspierany jest m.in. przez naukę pisania i czytania ze zrozumieniem oraz podstaw matematyki i myślenia matematycznego, wypracowywanie elementarnych umiejętności prowadzących do zdrowego i bezpiecznego życia, przyswajanie podstaw wychowania patriotycznego i społecznego oraz uczestnictwa w kulturze, a także kształtowanie postaw twórczych i samodzielnego myślenia. Każdy z obszarów. Dzięki obserwacji nauczyciela, pracom kontrolnym i samokontroli ucznia możliwe jest bieżące sprawdzanie skuteczności nauczania. a jego wykonanie można ocenić na trzy sposoby – dzięki obserwacji prowadzonej przez nauczyciela, systemowi prac kontrolnych i samokontroli ucznia.
W podręcznikach zawarte są treści z edukacji polonistycznej, matematycznej, środowiskowej (przyrodniczej, społecznej, geograficznej i historycznej), a także muzycznej i plastycznej.
Nauka czytania odbywa się za pomocą metody analityczno-syntetycznej uwzględniającej elementy czytania globalnego i czytania sylabami (metoda falbankowa, wyróżnianie kolorami sylab), w procesie tym wykorzystuje się również różne techniki nauki szybkiego czytania. Dzięki takiemu podejściu możliwa jest daleko idąca indywidualizacja czytania. Teksty zostały podzielone na trzy poziomy. Poziom I to sylaby i wyrazy złożone z poznanych liter z podziałem kolorystycznym sylab, poziom II – teksty z poznanych liter z podziałem kolorystycznym sylab lub teksty literowo-obrazkowe. Poziom III reprezentują proste teksty dla dzieci już czytających oznaczone niebieską czcionką. Dodatkowo na końcu każdego podręcznika zamieszczono krótkie opowiadania o sympatycznych smokach. Różnorodne utwory literackie zostały tak dobrane, aby zapoznawały pierwszoklasistów z klasyką literatury dziecięcej oraz zwracały ich uwagę na dorobek współczesnych poetów i pisarzy.
Na stronach z edukacją matematyczną w nowoczesny sposób prezentowana jest monografia liczb. Szczególną uwagę zwrócono na kardynalny, porządkowy i miarowy aspekt liczby, jej rozkład na składniki i porównywanie liczb za pomocą tzw. liczb w kolorach. Ponadto obrazowo wprowadzono pracę z zadaniami tekstowymi, które ułatwiają dziecku analizowanie, rozumienie i rozwiązywanie problemu matematycznego zawartego w zadaniu. Dodawanie i odejmowanie zostały przedstawione jako czynności przybywania i ubywania. Ten sposób pozwala wyjaśnić siedmiolatkom pojęcie działania algebraicznego. Zaprezentowano też liczenie na palcach, które sprawia, że matematyka jest bliska dzieciom.
Treści społeczno-przyrodnicze, na których skupiono się w podręcznikach, budzą zainteresowanie uczniów światem, zawierają wiele akcentów proekologicznych. Tematy przyrodnicze przedstawiono za pomocą realistycznych ilustracji i zdjęć.
Treści muzyczne stymulują kreatywność dziecka w działaniu oraz w tworzeniu, pobudzają i rozwijają jego naturalne skłonności, kształcą samodzielność w myśleniu i działaniu artystycznym. Przygotowują do aktywnego słuchania, muzykowania i tworzenia muzyki. W doborze treści uwzględniono trzy kierunki kształcenia twórczego: percepcyjny, ekspresyjny oraz recepcję sztuki.
Autorki podręcznika skupiły się również na aspekcie wychowawczym i emocjonalnym dziecka. Specjalnie napisana seria opowiadań Listy od Hani i Henia (czytanych przez osobę dorosłą) na temat emocji i problemów wieku wczesnoszkolnego ma pomóc siedmiolatkom w rozumieniu własnych emocji, poznawaniu nowych wzorów myślenia i działania.
Treści nauczania ujęte są w sposób modułowy – w formie kącików tematycznych:
Gimnastyka oka i języka – celem kącika jest przygotowanie dziecka do sprawnego czytania. Są tu ćwiczenia oparte między innymi na doskonaleniu słuchu fonematycznego i spostrzegawczości wzrokowej, pojawia się też czytanie globalne. Wprowadzono również elementy ćwiczeń z zakresu technik szybkiego czytania, np. na poszerzanie pola widzenia czy koncentrację, a także gimnastykę oka.
Tropiciele wiedzy – kącik związany z treściami społecznym i środowiskowymi, którego zadaniem jest rozbudzenie zainteresowania dzieci światem i szeroko pojętą nauką; przygotowanie do sprawnego korzystania z dodatkowych źródeł informacji.
Rondelkolandia – kącik poświęcony przygotowywaniu kompozycji kulinarnych; rozwija myślenie strukturalne (tworzenie nowych jakości z zadanych elementów). Celem aktywności jest wdrożenie dziecka do pracy w grupie i utrzymywania porządku podczas pracy.
Warto ich znać – kącik, w którym prezentowana jest sylwetka znanej postaci związanej z tematem dnia. Dzięki temu pierwszoklasiści zapoznają się z życiem i dorobkiem osób, które miały znaczący wkład w kulturę, naukę lub sztukę.
Bawimy się z Noni – kącik służy rozwijaniu wyobraźni dziecka. W podręczniku zaproponowano dwie formy zabaw. Pierwsza pomaga utrwalać wyrazy z trudnościami ortograficznymi za pomocą mnemotechnik (haków pamięciowych, łańcuchowej metody skojarzeń, myślenia obrazami). Druga kształtuje rozwój mowy, wzbogaca zasób słownictwa ucznia, pobudza jego wyobraźnię, uświadamia mu następstwo czasowe wydarzeń, wspomaga rozwój logicznego myślenia i doskonali umiejętność wypowiadania się.
Piórkiem, dźwiękiem i pędzelkiem – kącik poświęcony treściom artystycznym. Jego celem jest rozwijanie wrażliwości artystycznej oraz wyobraźni dziecka, a także wskazywanie powiązań między muzyką a malarstwem.

30 Innych produktów w tej samej kategorii