Matematyka SP kl.7 podręcznik / podręcznik dotacyjny  Zobacz większe

Matematyka SP kl.7 podręcznik / podręcznik dotacyjny

Dodaj do listy życzeń

978-83-02-16813-0

Wysyłka w ciągu 48 godzin

Nowy

Autorki podręcznika, Ewa Duvnjak i Ewa Kokiernak-Jurkiewicz, uczą matematyki ze swojego podręcznika. Obserwują na lekcjach, które treści sprawiają uczniom szczególne trudności, które zadania powinny zostać poprzedzone wspólnie rozwiązanym przykładem. Swoje wieloletnie doświadczenia w codziennej pracy z podręcznikiem do gimnazjum wykorzystały podcza...

Więcej szczegółów

ISBN 978-83-02-16813-0
Autorzy Anna Drążek, Ewa Duvnjak, Ewa Kokiernak-Jurkiewicz, Maria Wójcicka
Liczba stron 288
Rok wydania 2017
Wydawnictwo WSIP
Oprawa Miękka
Autorki podręcznika, Ewa Duvnjak i Ewa Kokiernak-Jurkiewicz, uczą matematyki ze swojego podręcznika. Obserwują na lekcjach, które treści sprawiają uczniom szczególne trudności, które zadania powinny zostać poprzedzone wspólnie rozwiązanym przykładem. Swoje wieloletnie doświadczenia w codziennej pracy z podręcznikiem do gimnazjum wykorzystały podczas tworzenia podręcznika do szkoły podstawowej. To dlatego treści dotyczące figur płaskich w podręczniku do klasy 7 są podzielone na dwa rozdziały: Własności figur płaskich oraz Pola wielokątów. Taki podział pomoże uczniowi dobrze opanować nowe umiejętności i przygotować się do prac klasowych, a także utrwalić zdobytą wiedzę.
Nowa podstawa programowa z matematyki podkreśla, że ostatnie lata nauki matematyki w szkole podstawowej to czas doskonalenia myślenia abstrakcyjnego i rozważania zagadnień złożonych i nietypowych. W każdym temacie podręcznika Matematyka wokół nas (na końcu zestawu zadań) oprócz zadań przeznaczonych dla wszystkich uczniów są polecenia oznaczone specjalnym piktogramem (trybiki). Są to zadania trudne, kształtujące dojrzałość matematyczną ucznia i ściśle związane z omawianymi treściami.
Nowa podstawa programowa zwraca uwagę na ważną rolę zadań na dowodzenie w wykształceniu matematycznym uczniów już w szkole podstawowej. Zostało to ujęte w punkcie 8.9 Wymagań szczegółowych („Uczeń przeprowadza proste dowody geometryczne”) oraz doprecyzowane w Warunkach i sposobach realizacji („W prostych dowodach geometrycznych dopuszcza się obliczanie kątów […], użycie cech przystawania trójkątów do uzasadnienia przystawania […] oraz wyciągnięcie wniosków z tego przystawania”). Do realizacji powyższych treści bardzo ważne jest to, żeby odpowiednio wcześnie wyposażyć ucznia i nauczyciela w odpowiednie narzędzia. Temat Przystawanie trójkątów oraz zagadnienia dotyczące kątów poprzedzają wobec tego dalsze problemy geometryczne, np. tematy, w których zostają wyprowadzone wzory na pola figur.

9 Innych produktów w tej samej kategorii