Język polski Świat do przeczytania LO kl.1 podręcznik cz.1 / CYKL WIELOLETNI Zobacz większe

Język polski Świat do przeczytania LO kl.1 podręcznik cz.1 / CYKL WIELOLETNI

Dodaj do listy życzeń

978-83-63462-47-5

Wysyłka w ciągu 48 godzin

Nowy

STENTOR – EKSPERT W DZIEDZINIE EDUKACJI HUMANISTYCZNEJ prezentuje „ŚWIAT DO PRZECZYTANIA” nową serię podręczników do języka polskiego dla liceum i technikum 1. Podręcznik Świat do przeczytania łączy tradycyjny chronologiczny układ prezentowania zjawisk literackich i artystycznych z nowatorskimi rozwiązaniami dostosowanymi do nowej podstawy program...

Więcej szczegółów

ISBN 978-83-63462-47-5
Autorzy Ewa Jaskółowa, Ewa Nowak, Krzysztof Biedrzycki
Liczba stron 236
Rok wydania 2015
Wydawnictwo STENTOR
Seria wydawnicza ŚWIAT DO PRZECZYTANIA
Oprawa Miękka
STENTOR – EKSPERT W DZIEDZINIE EDUKACJI HUMANISTYCZNEJ prezentuje „ŚWIAT DO PRZECZYTANIA” nową serię podręczników do języka polskiego dla liceum i technikum 1. Podręcznik Świat do przeczytania łączy tradycyjny chronologiczny układ prezentowania zjawisk literackich i artystycznych z nowatorskimi rozwiązaniami dostosowanymi do nowej podstawy programowej. 2. Jedną z istotnych nowości podręcznika jest położenie szczególnego nacisku na sztukę interpretacji. Kształceniu tej umiejętności służą bogate i różnorodne zadania towarzyszące tekstom literackim i popularnonaukowym oraz dziełom sztuki. Proponowane przez autorów ćwiczenia zachęcają do uważnej i wnikliwej lektury dzieła, do stawiania mu pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi. Inspirują do podejmowania twórczego dialogu z tradycją, do dostrzegania w niej elementów wciąż żywych, ułatwiających głębsze rozumienie współczesnej rzeczywistości. 3. Nowym i ciekawym pomysłem metodycznym zgodnym z nową podstawą programową jest moduł „To już znasz”. Otwiera on każdy kolejny rozdział podręcznika. Znajdują się w nim ćwiczenia odwołujące się do wiedzy zdobytej przez ucznia na wcześniejszych etapach edukacji. Zadania powtórzeniowe są skonstruowane w taki sposób, by wskazać, jak można wykorzystać posiadaną już wiedzę do interpretacji nowo poznawanych zjawisk literackich i artystycznych. 4. Autorzy podręcznika proponują zintegrowane nauczanie literatury i języka. Zagadnienia z gramatyki języka polskiego, z zakresu poprawności językowej czy historii języka poznaje uczeń najczęściej w kontekście dzieł literackich. Za szczególnie ważne autorzy uznają rozwijanie różnorodnych sprawności językowych ucznia oraz pogłębianie jego świadomości językowej, dlatego minimalizują rolę tradycyjnego wykładu na rzecz ćwiczeń. Metoda ta sprzyja kształtowaniu dojrzałych i kompetentnych użytkowników polszczyzny. 5. W skład serii „Świat do przeczytania” wchodzą również materiały metodyczne dla nauczycieli: program nauczania oraz broszury metodyczne zawierające m.in. scenariusze lekcji.

15 Innych produktów w tej samej kategorii