Wszystko umiem! ...bo czytam i rozumiem. Trening czytania ze zrozumieniem kl.4-6 SP Zobacz większe

Wszystko umiem! ...bo czytam i rozumiem. Trening czytania ze zrozumieniem kl.4-6 SP

Dodaj do listy życzeń

978-83-927663-8-4

Wysyłka w ciągu 48 godzin

Nowy

Niniejsza publikacja, przeznaczona dla uczniów klas IV–VI szkół podstawowych, zawiera 15 zestawów zadań, których celem jest trening czytania ze zrozumieniem treści. Czytanie to proces złożony. Osiągnięcie w nim sprawności stanowi podstawowy warunek rozwoju osobowego człowieka, uczestnictwa w kulturze i obiegu informacji. Jest to umiejętność niezbęd...

Więcej szczegółów

ISBN 978-83-927663-8-4
Autorzy Maria Popiela
Liczba stron 96
Rok wydania 2009
Wydawnictwo NIKO
Oprawa Miękka
Niniejsza publikacja, przeznaczona dla uczniów klas IV–VI szkół podstawowych, zawiera 15 zestawów zadań, których celem jest trening czytania ze zrozumieniem treści. Czytanie to proces złożony. Osiągnięcie w nim sprawności stanowi podstawowy warunek rozwoju osobowego człowieka, uczestnictwa w kulturze i obiegu informacji. Jest to umiejętność niezbędna w dalszym procesie kształcenia i przydatna w życiu. Wchodzi w skład tzw. pięciu standardów wymagań egzaminacyjnych, ustalonych przez MEN, w związku z powszechnym sprawdzianem dla uczniów szkół podstawowych. Poszczególne zadania, zawarte w niniejszym zbiorze, pozwalają na szeroko rozumiany trening umysłowy w ramach pierwszego standardu egzaminacyjnego: czytanie. Kształcą sprawność płynnego czytania, uczą rozumienia treści dosłownych i odczytywania sensów przenośnych, poszukiwania informacji i sprawnego poruszania się w obrębie tekstu. Zbiór opracowałam w oparciu o urozmaicone teksty kultury: literackie (prozatorskie i poetyckie), popularnonaukowe, publicystyczne oraz użytkowe, wybrane z myślą o ich wartościach poznawczych, wychowawczych i przede wszystkim – bliskie uczniom, zgodne z ich gustami i zainteresowaniami. Tekstom towarzyszą zróżnicowane ćwiczenia, opracowane w formie zadań krótkiej odpowiedzi, zadań z luką, zadań na dobieranie lub wielokrotnego wyboru. Trening umiejętności, zaproponowany przeze mnie, nie wymaga od ucznia zaawansowanych umiejętności polonistycznych i wiedzy teoretycznej, a mimo to kształci w zakresie obserwacji, analizy, kojarzenia, wnioskowania, rozwija wyobraźnię, pamięć, samodzielność działania. Równie ważna jest dla mnie troska o bogacenie słownictwa uczniów. Kolejne teksty i towarzyszące im zbiory ćwiczeń można wykorzystywać jako pomoc dydaktyczną podczas lekcji języka polskiego, a także w samodzielnej pracy ucznia. W celu ułatwienia oceny umiejętności i sprawności uczniów, zamieszczono w publikacji informacje na temat ilości punktów możliwych do uzyskania oraz szczegółowe kryteria oceny zadań i poprawne odpowiedzi. Zadań nie należy traktować jako sprawdzianów, ale jako swobodny trening rozwijający osobniczo każdego ucznia, najlepiej w zaproponowanej kolejności, ponieważ poziom trudności zadań sukcesywnie wzrasta.

30 Innych produktów w tej samej kategorii